lördag 12 januari 2008

underliga drömmar

jag har en liten bok som jag försöker skriva ner mina drömmar i när jag vaknar, men ofta hinns det inte med om man ska till jobbet och andra gånger hinner man glömma bort det man drömt. fast jag måste säga att jag ändå har samlat på mig en hel del läskiga, roliga och rent av underliga drömmar.

i natt drömde jag en rätt konstig dröm. jag var hemma hos två goa vänner, zet och sofia. de skulle resa bort på lång sikt och undrade om jag ville ta över deras två hamstrar som de ganska nyligen skaffat sig, de hade till och med kartongerna som hade 4 hål för benen kvar - eeeh.... i verkligheten har de en hund och inga hamstrar, men så var det alltså inte i drömmen. jag försökte förklara för dem att det kanske var lite dumt med tanke på att jag har en katt hemma som ibland lyckas få upp dörrar. vad skulle då hända om buren av någon anledning inte skulle stängas helt? hur som helst så släppte de ut hamstrarna så att jag skulle kunna bekanta mig med dem. den ena såg ut som lille skutt (med röd fluga och allt) och den andra som någon sorts låtsashamster gjord av tyg. jag tog upp en, den var rätt söt tyckte jag - tills den bet mig hårt i fingret. den var nästan omöjlig att få loss. när jag lyckades hoppade den andra upp och bet mig i baken. sen höll det på så - så fort jag fick loss den ena bet sig den andra fast. det gjorde inte överdrivet ont, men det nöp till ganska ordentligt. sofia och zet trodde att de gjorde så därför att de gillade mig, jag var inte lika övertygad om den saken. sen minns jag inte mer av den drömmen.



det känns inte alls kul att mathias åker tillbaka till skövde på måndag. i övermorgon närmare bestämt. vi har haft 4 veckor tillsammans, men nu är det alltså "back to work" som gäller och jag kommer behöva sakna honom igen. både bra och dåligt, visst är det härligt att få längta efter varandra - men ännu härligare att spendera tid tillsammans.

jag känner mig lite irriterad över att radbrytningen i inläggen inte går att ställa in som man vill.. får se om jag lyckas lösa det hela. perfektionist som jag är så gör det lite ont i hjärtat när sånt inte går att ställa in.

annars idag då? vi kanske ska ta en sväng förbi fruängen och titta på byggarbetsplatsen. kanske fotar lite, i så fall dyker bilderna upp här sen.

Inga kommentarer: