måndag 14 januari 2008

här står jag och tallar på muffen



det finns ingen hejd på ordvitsarna. i lördags smet vi alltså in på byggarbetsplatsen och kikade på hur långt de hade kommit med huset. eller smet och smet, grindarna stod öppna och vi såg ingen "tillträde förbjudet"-skylt - men vi säger att vi smet in. det låter lite mer spännande och vi vill väl alla framstå som spännande personer? hur som helst, man såg inte så mycket. block av betong bildade en grund och ett par väggar - dock våra väggar! kändes lite underligt att stå där bland allt bråte och försöka föreställa sig att vi ska bo där om bara lite mer än ett år. ja - det blir nog så. mäklaren sa att hon skulle ringa mig i början på veckan för att se om vi fortfarande var intresserade och i så fall boka in ett möte. pirrar lite i magen när jag tänker på det. man kan liksom inte riktigt tänka på något annat som det känns nu. det enda som snurrar i huvudet är olika inredningsdetaljer, val av tapeter, den framtida inflyttningsfesten och så vidare, och så vidare, och så vidare... jag har surfat på ikeas hemsida till förbannelse, men nu har jag även hittat till andra hemsidor som indiska och ellos. jag vet inte hur kvaliten på ellos saker är, men jag blev i alla fall glatt överraskad av en del pryttlar och möbler i deras sortiment. de har faktiskt snyggare saker än man kan tro. på indiskas hemsida hittade jag denna underbara hallmöbel med förvaring:



när vi kände att vi fått ut det vi ville från vårat äventyr bland lyftkranar och fundament så åkte vi och tittade på när mathias lillasyster spelade bandy. de mötte täby angels och vann tillslut med 5-3 om jag inte minns fel. hon är allt bra hon! go balrog!



senare på kvällen blev det ett par öl och guitar hero (som jag verkligen var asdålig på - fast det var kul!) hos per, en gammal kompis till mathias som bor i frungen - bara några hundratals meter från muffen. det blev en del prat om gamla minnen killarna emellan, men också en hel del snack om fruängen som område. han trivs som sjutton och hade bara positiva saker att säga. jag växte visserligen upp i fruängen, så jag vet ju att det är ett trevligt område men det var ju kul att höra att det förblivit så. kvällen var väldigt trevlig och jag fick agera modekonsult för pers kompis kenny som skulle beställa en massa t-shirts på nätet. kul när någon lyssnar på en för en gångs skull ;) när vi åkte hem stannade vi vid en vinylrockig korvkiosk i liljeholmen. det var 27 minuter till tvärbanan skulle komma så vi passade på att bättra på vinterfett-förrådet med en hamburgermeny. korvgubben visste vad han gjorde och spelade gamla klassiker på hög volym så man kunde få lite musik till maten. vi kom hem och stupade i säng strax efter 1.

söndagen var verkligen
en riktigt slappardag. mathias åkte hem och packade lite inför veckans vistelse i skövde och jag låg på soffan och kollade inredning eller låg i sängen och spelade spel på mobiltelefonen. jag brukar få ångest om jag inte gör något om dagarna, men det kändes bara helt underbart skönt att inte ha några måsten. det var inte det att jag var bakis, det blir jag inte av 2 öl, jag var bara behagligt avslappnad och degliknande.

och så kom dagen jag gått och väntat på med tungt hjärta. mathias åkte tillbaka till skövde i morse. visst - vi ses igen på fredag, men det känns rätt trist att komma hem till en tom lägenhet när man setts varje dag i 4 veckor. nåja - engla är där, men det är inte riktigt samma sak.

ikväll ska jag träffa några från min lajvgrupp och prata om ett kommande projekt. jag kommer nog dra till skogs i påsk - till de skånska skogarna närmare bestämt. tydligen är det ett billigt arrangemang, 350 kr för att delta och då får man till och med ett hus att sova i. inte illa! med tanke på att vi betalade närmare 1000 per skalle för det vi var på i somras så tycker jag att det är ett väldigt bra pris. vi ska snacka roller, kläder och förväntningar. ska bli kul!

jag avslutar med lite fler foton och en lite film på muffen





Inga kommentarer: