måndag 28 januari 2008

jag är ökänd

jag har inte orkat blogga på hela helgen - när jag har haft tid har jag varit alldeles för trött för att sätta mig ner och skriva av mig. det kommer ett par rader nu istället.

helgen innehöll lite av varje. i fredags var vi hemma hos en kompis till familjen och såg på ett par seinfeld-avsnitt och pixars på andra sidan häcken. den var roande måste jag säga. ekorren hammy och min katt engla skulle kunna vara tvillingar separerade vid födseln. exakt samma energi och personlighet - lite påfrestande men extremt söta.

lördagen började med ett ryck. vi vaknade av att mathias pappa ringde och matte hade inte sänkt ljudet på mobilen. att vakna till högljudd hårdrock är rätt uppiggande, så vi somnade inte om. lika bra - klockan var trots allt halv elva. vi tog det lugnt på dagen, besökte systemet och försökte lämna in min fjärrkontroll på lagning. butiken vi skulle till stängde dock framför våra näsor, så det får bli en annan gång. vid halv nio tog vi våra öl och åkte hem till johan som hade bokat föreningens relaxavdelning. vi - johan och hans två kompisar, mathias och jag - satt hemma hos honom ett tag för att sedan gå ner till varmt bubbelbad och bastu. där blev vi kvar ett tag, till tolv närmare bestämt, sen bar det in till slussen och patricia. eftersom jag är utfattig den här månaden bjöd min suger daddy på inträdet medan jag bara betalade garderoben. jag vet inte varför, men jag har jäkligt svårt för att ta emot såna saker. jag vill kunna klara mig själv. himla gulligt var det ju förstås - om inte han hade hjälpt mig hade det inte blivit någon utgång för min del. jag hann dansa lite och mathias fick sig en öl, men vi blev trötta ganska snabbt och begav oss hemåt. jag tror vi somnade framåt kl 4 på morgonen.

klockan 10 igår, söndag, ringde dels kyrkklockorna men även våra väckarklockor. det var bara att masa sig upp för att åka mot fruängen. peab skulle nämligen vara i bobutiken och prata lite om kvarteret muffen. jag hoppades på att få se en modell (det fick jag) och eventuellt få reda på saker som vi (läs jag) inte kommit på att fråga om än (yeah, right). när vi kom dit hann vi inte mer än stiga in över tröskeln förrän mäklaren sa "här kommer mina 58:or", mathias måste ha sagt något som avslöjade oss för jag gjorde det inte. "åhåå" sa tjejen från peab "så det är du som är kim?!"... det var bara att le och skratta lite - självklart var den peab-representant som var på plats hon jag hade telefontrackat. jaja, nu när hon sett att jag inte är någon galning kanske hon känner sig lite lugnad.. efter peab åkte jag hem till ett par kompisar och mathias stack till hornstull och tvättade lite kläder som han hade där. han passade även på att tvätta lite av min tvätt, den sötnosen! vi spenderade ett par timmar på var sitt håll för att sen, framåt åtta, ses igen. jag hjälpte matte med den sista tvättfasen och sen bar det hem till årsta där han installerade sitt hemmabiosystem. ja jävlar! nu har vi bioljud! vi kom inte i säng förrän vid ett på natten. hujedanemej - jag som var trött redan vid sjutiden.

och så vips! var det måndag igen. inte min favoritveckodag precis. 3 hela dagar till utan mitt hjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kim,

Har surfat runt lite på "Kv Muffen" och såg att du/ni ska flytta dit.
Jag ska också flytta dit. Jag har följt bygget ända från start. Så jag har bilder ända från innan de började spränga. Sen har jag tagit en bild nästa varannan vecka :) Sån är jag. Bor ganska nära, så det är enkelt att traska över.

Om ni vill dela tankar och tycken så är det bara att maila.
Jag är inte så inne i bloggandets värld så mycket och är inte medlem på denna sida så jag vet inte hur jag på något annat sätt kan kontakta dig än på kommentarer :)
Du måste ju kolla och godkänna kommentarerna först, vad jag förstår.

Jag heter iaf Patrik. hextall_rock@hotmail.com
Jag berättar gärna mer om mig själv och vilken lägenhet jag har köpt.

Ha det gott!

Mvh
Patrik