onsdag 30 januari 2008

nervknippe

mathias skrämde just skiten ur mig. jag fick alldeles nyss ett sms bestående av två ord från honom: "ring mig!", stod det bara. om man använder ett utropstecken tolkar jag det som att det betyder att det är lite extra bråttom. och så började jag tänka... under de sekunder från det att jag läste sms:et till att jag satt och slog hans nummer på telefonen hade jag hunnit bli helt säker på att han skulle berätta att de ska bli ivägskickade till typ chad eller afghanistan. sånt skulle han inte vilja ta per sms - han skulle vilja prata med mig om det. men det visade sig att han bara ville kolla när vi skulle boka möte med peab angående tillvalen till lägenheten. och där satt jag med svettiga handflator och hjärtklappning - kände mig lagom fjantig.

igår blev jag ordentligt bortskämd! vanja bjöd mig på middag, fika, bio och biogodis - inte dåligt va? det var helt underbart gott, kul och trevligt! vi såg "juno", en film helt i min smak. den var rolig, sorglig och hade en klockren dialog - se den!

i kväll ska jag hem till min mor och äta lite middag, det ska bli trevligt. trots att vi bor så pass nära varandra ses vi inte särskilt ofta. i snitt ses vi kanske någon gång per vecka. underligt egentligen - det är kanske lite för nära. det blir lätt att jag skjuter på det. jag tänker att jag kanske borde gå ner och hälsa på, men att jag lika gärna kan ta det någon annan dag i veckan eftersom det ju är så lätt att ta sig dit. en treminuterspromenix innebär ju knappast någon större ansträngning. men så är min mor också en rätt upptagen person också.

och i morgon kommer moa hem till mig och ska sova över - det känns jättekul! precis som när man var yngre.. vi ska nog köpa en massa glass och titta på någon film och längta efter våra killar. hennes andra hälft är nämligen också bortrest om veckorna, då bor han på åland och pluggar till sjökapten - så nu får vi stötta varandra i saknaden.

jag har upptäckt två saker på sistone. en sak är att min katt blivit en riktig slickmaja. hon tvättar allt hon kommer åt. för det mesta fingrar, händer och kinder, men på sistone även kläder. en annan sak är att jag numera, sen jag skaffade mig en digitalbox, har en kanal som heter "god channel" med program som "morning star", "in christ's image" och "passion for jesus with mike bickle". nej - jag tror nog att jag håller mig till kanaler som national geographic, det är bra grejer det!

Inga kommentarer: