torsdag 24 januari 2008

heath ledger är död

ja, det vet nog alla vid det här laget. den var gårdagens stora nyhet - jag missade däremot den delen av mediabruset och fick reda på det av vanja lite senare på kvällen. enligt det jag läst hittills pekar det mesta på att det rör sig om ett självmord. av någon anledning känns det jättekonstigt att han är borta. underligt egentligen, det är ju knappast så att man han någon personlig relation med honom - men på senaste tiden har han lyst ganska starkt bland alla filmstjärnor. filmer som brokeback mountain och monster's ball går ju inte obemärkta förbi..
heath ledger blev 28 år

jag passade på att kolla efter lite på aftonbladet.se. jag roas, som sagt, av att titta igenom deras rubriker för att se om jag kan hitta några guldklimpar. rubriker som "hundar bodde i sitt eget bajs" och "jesus var en reklamguru" förekommer rätt ofta och jag skrattar nästan lika mycket varje gång. jag har skapat ett inlägg som jag kommer uppdatera med jämna mellanrum. se inlägget "aftonbladet <3" under detta. här är ett par exempel från morgonens upplaga:
det är illa nog att få whiplash av att jubla,
men ett knä i låret? i artikeln gick det att läsa;
"
jag måste ha fått ett knä i låret, men har ingen aning om hur det gick till"
inte jag heller - väldigt underligt alltsammans

en trollkarl får ju aldrig avslöja sina hemligheter

jag vet inte om jag skulle lita på ett relationstest från aftonbladet
(eller något test från dem öht egentligen)


Inga kommentarer: