tisdag 22 januari 2008

ingen rast och ingen ro...

eller jo - en liten rast faktiskt. då passar jag på att blogga! hann också med att läsa ett par rader på aftonbladet också. där kan man hitta så mycket skoj! vissa av deras artiklar liknar många gånger något som galenskaparna skulle kunnat koka ihop. läs bara detta, saxat ur en artikel om hur janne josefsson fick i sig tvättmedel istället för socker när han tog en kopp kaffe: var en sväng i mörby c på lunchen och köpte en flaska fullkorns-smoothie från axa på hemköp. enligt förpackningen skulle den smaka lingon och tranbär. gott, tänkte jag, syrligt, fräscht och nyttigt! men oj vad besviken jag blev. det fanns inte en tillstymmelse till bärsmak i den gryniga, vattniga välling som flaskan innehöll. kanske var någon av de större klumparna ett förtorkat lingon, men det var svårt att avgöra. tove var med och fick smaka. "blä" sa hon "det smakar ju gröt!" och det hade hon rätt i. jag läste lite på innehållsförteckningen (där det bland annat stod att det var 2,8% bär i hela smeten) när jag fick syn på en liten text som stod längst ner. "en flaska gröt, skakas väl, serveras kyld". smoothie my ass!
äcklig, en besvikelse

and now for something completely different

påminner lite om min katt

osis

ett underbart tidningsurklipp som jag fått av mor


obs; det är inte pojken på bilden som skrivit inlägget


Inga kommentarer: