onsdag 6 februari 2008

music maniac

tack patrik! är helt fast på lastfm. lyssnar på musik hela dagarna och hittar nya artister och ny musik som helt faller mig på läppen.

det var väldigt lugnt på jobbet idag. var tvungen att kolla så att mailen verkligen fungerade, men det var inga problem där inte.. det var helt enkelt en sån där pill-i-navel-dag. kan vara rätt skönt med såna också.

på vägen hem, däremot, var det en del action. när vi kom till mariatorget blev tunnelbanan stående och man hörde en del rop från perrongen. det gick så lång tid att folk började fråga varandra om någon hade en aning om vad som hände. när vi till slut började åka igen ljöd tunnelbanförarens röst i högtalarna (här får ni tänka er en släpig kvinnoröst, inte het olik leif g.w. perssons): "och så en förklaring till att vi stod stilla i mariatorget: det var några töntiga killar i 20-årsåldern som var nere på spåret. och sen när de såg att jag kom sprang de iväg - (djup suck) som valigt, de fegisarna. jaja - vi får inte åka med dem på kopplet, även om vi skulle vilja." det sista ordet betonade hon tydligt. där hade vi en förare som hade fått nog.

när vi kom till zinkensdamm hörde man en kvinnoröst i högtalarsystemet ute på perrongen. det som var lite ovanligt var att hon pratade på engelska. jag han inte höra vad hon sa i början, men det jag uppfattade var: "...do not panic, remain calm and stay on the platform. a fire has been reported in the ticket hall..." sen stängdes dörrarna och vi åkte vidare.

i liljeholmen missade jag min tvärbana med några sekunder och istället för att stå och vänta bestämde jag mig för att gå in på konsum och köpa lite keso. när jag kom in såg jag att de hade en kock på plats som delade ut smakprover. jag var lite småhungrig så jag passade på att ta mig en liten mikroskopisk tallrik pasta och kycklingbröst. det var gott, men kocken var lite underlig. en kvinna som också stannat för att smaka såg att han öppnade en nyvärmd förpackning. "åhå, rykande färskt" skojade hon när ångan steg upp från maten. "javisst" svarade kocken "direkt från mikron - väldigt lätt för mig som kock". inte så konstigt kanske, men det han sa sen var desto mer underligt: "när mitt pass är slut, om en timme, då ska jag gå och lägga mig i sängen. syns det? syns det?". menade han att han var sjuk? den goda maten kändes med ens lite mindre god och lite mer smittsam. det var väl underligt av honom att säga det till kunder? eller till någon han inte känner, för den delen... jag vet inte om det var fler han hade sagt det till eller om folk såg på honom att han var dålig, för när jag skulle betala sen hamnade jag bakom en dam i kön som pratade med sin man, hon nickade mot kocken och sa "herregud, man blir väl dödssjuk om man äter det där". ja - vi får se om jag klarar mig...

och så kunde jag inte låta bli - här kommer ännu en kattfilm. engla såg en hund på tv och blev genast väldigt intresserad.



annars var denna himla söt! (klicka på bilden)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag är en person. Så jag skulle uppskatta om du skrev mitt namn med versal begynnelsebokstav!

You're most welcome by the way.

Kim sa...

i bow to no one! läs mitt gamla inlägg ang gemener och versaler, din gamle kuf :P

Anonym sa...

AHA! Så du är ett bokstavsbarn :P