onsdag 27 februari 2008

maskar i februari

i morse när jag var på väg till tvärbanan såg jag en mask som någon antagligen cyklat över - den var skadad i alla fall. jag tänkte "stackars mask" för att sedan direkt hoppa till "mask? nu? i februari?" jaja, med den värmebölja vi haft så förvånar det mig egentligen inte så mycket. krokusarna utanför min port började ju komma upp i slutet av januari. hur som helst såg jag sedan fyra maskar till som alla var på väg åt samma håll (tror jag i alla fall - sånt är rätt svårt att avgöra) jag undrar var de skulle.. maskkonvent, finns såna?

idag fick jag ett mail av cattis, pappas sambo. det var en text av woody allen som jag tyckte var jäkligt kul.

"in my next life i want to live my life backwards. you start out dead and get that out of the way. then you wake up in an old people's home feeling better every day. you get kicked out for being too healthy, go collect your pension, and then when you start work, you get a gold watch and a party on your first day. you work for 40 years until you're young enough to enjoy your retirement. you party, drink alcohol, and are generally promiscuous, then you are ready for high school. you then go to primary school, you become a kid, you play. you have no responsibilities, you become a baby until you are born. and then you spend your last 9 months floating in luxurious spa like conditions with central heating and room service on tap, larger quarters every day and then voila! you finish off as an orgasm! i rest my case."


jag har upptäckt att jag har en anonym beundrare:
sen måste jag klämma in lite humor:
"i have a deram - just thought you ought to know!"

och den här underbara gamla reklamfilmen som jag nästan glömt bort. love it!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du och dina maskar! Och sniglar! Vad är det med dig som gör att du måste ömka över ryggradslösa kryp varje vår? Knasboll :)

/Vanja

Kim sa...

jag vet inte vad det är - kanske att de är så menlösa... de kan verkligen inte försvara sig och gör inte mycket väsen av sig.