tisdag 5 februari 2008

kramkalas

när jag stiger ur duschen på morgonen och har lindat en handduk kring min lekamen kan jag nästan ofelbart finna en liten svartvit varelse på toalettlocket. och när jag ställer mig för att borsta tänderna formligen kastar hon sig mot mig och trycker sin lilla kropp mot min. hon gillar värme.. länge har jag tänkt dokumentera denna lilla rutin men aldrig lyckats komma ihåg att hämta kameran förrän jag svalnat. men så idag mindes jag. men eftersom jag (enligt katten) hade en konstig svart klump i mina händer (kameran) var jag tvungen att truga henne lite innan hon satte igång. vanligtvis brukar jag lyfta upp henne och då vägrar hon gå ner på flera minuter - jättemysigt, men lite opraktiskt om man har bråttom på morgonen. notera min fina morgonröst när jag säger "vill du kramas?".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, man ser att blinkhinnorna är påväg fram! Då är det mysigt kan du tro...

Anonym sa...

Känner igen detdär, fast det är mer när jag kommer hem som Knyttet går o piper o pratar o biter en i armbågarna och knäskålarna/vaderna när man ska in _i_ duschen.. "Nej husse, inte gå in diiiiit!"

Anonym sa...

Åhh... hon e ju så oemotståndlig!