måndag 26 januari 2009

min telefon firar

jag har ett tema på min telefon som ändrar bakgrundsbild och menyer efter vad det är för datum. på alla hjärtans dag regnar det till exempel hjärtan, på julafton hänger det julgranskulor lite här och var och på nyårsafton är det fyrverkerier. men det är fyrverkerier idag också... varför? jag sökte på "26 januari +nationaldag" och fann följande på wikipedia:kan det vara så att programmeraren råkar vara indien eller australiensare? när jag klickade på indien fick jag reda på lite mer fakta:15 aug råkar även vara min födelsedag. jag anar en konspiration...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så är det så att idag firas det kinesiska nyåret (vårfestivalen).
Chinese New Year

Kim sa...

kul! :) det första jag sökte på var "kina +nationaldag", men nyåret tänkte jag inte på trots att jag satt och läste om det tidigare idag. mysteriet är löst!