onsdag 28 januari 2009

$$$

nu är alla papper skrivna och lägenheten såld! med tanke på hur bostadsmarknaden ser ut just nu måste jag känna att jag är nöjd med utvecklingen av budgivningen. på den första visningen kom det 8 sällskap varav 3 skrev upp sig på intresselistan. på den andra visningen kom 2 av dessa 3 personer igen men förutom dem kom bara 2 personer till. ingen av dem skrev på listan. och så började budgivningen... budgivare nr 1 bjöd utgångspriset, budgivare 2 bjöd ytterligare 10.000. budgivare nr 1 blev lite provocerad och höjde med hela 40.000 kr. nr 2 puttade upp priset 10.000 kr till. och så höll det på. nr 2 kom hela tiden med småhöjningar vilket ju var bra för mig eftersom nr 1 försökte bli av med detta irritationsmoment genom att höja med mer än så. en helt ny person hörde av sig till mäklaren och ville ha en privatvisning eftersom han hade missat de som varit. under tiden budade nr 1 och 2 på... när det hållt på ett tag hoppade intressent nr 3 av utan att ha lagt ett enda bud, han som ville ha en privatvisning kände också att det rusade iväg och backade. sedan stod det still ett tag. det blev för sent att skriva kontrakt den dagen och det hela pausades för natten. och idag på förmiddagen satte det igång igen. jag trodde knappt det var sant! på bara 2 budgivare gick lägenheten upp mer än jag vågat hoppas på! det känns nästan lite overkligt, men otroligt skönt att veta att vi kan lägga in lite i den nya lägenheten för att få ner månadskostnaden :P puh! vilken pärs det var!

Inga kommentarer: