onsdag 14 januari 2009

bronkiell hyperreaktivitet

det ni! det har jag. sedan har jag gjort lite undersökningar för att få reda på anledningen till mina ömmande leder. tydligen har jag ett smått förhöjt antal antikroppar som gör att den egna kroppens cellkärnor uppfattas som främmande ämnen, en lätt grad av autoimmunitet alltså. dock trodde de inte att detta orsakade det jag kände av i mina leder, resultatet var så pass ospecifierat. varför jag har ont ibland fick jag alltså inget svar på eftersom de inte hittat något direkt fel på mig. men jag blev ändå intresserad. "så på ett lite skämtsamt sätt skulle man alltså kunna säga att jag är allergisk mot mig själv?" frågade jag läkaren varpå han svarade "ja, någon har vid något tillfälle uttryckt det just så". tjoho! skönt att veta i alla fall - jag har ju undrat en tid...

Inga kommentarer: