fredag 14 november 2008

ännu en enögd jäkel och kanske hans flickvän

den här gången bidde det en purken karlakarl. ni får tänka dit det andra ögat för egen maskin. och jag vet att ögonbrynet hamnade lite väl långt ner, men från början var det tänkt att han skulle titta mer under lugg så att pannan skulle vara det som var närmast åskådaren. nu blev det inte så, men ögonbrynet hänger kvar där det började.


sen kom det en blyertsbrud med underligt hår - undrar om jag någonsin kommer lära mig rita realistiskt hår. för att ni ska förstå varför jag är besatt med att rita människor så kan jag berätta att jag aldrig varit särskilt bra på det och alltid önskat att jag vore bättre. jag har alltid hållt på att rita djur i alla former, men nu ska jag banne mig få in vanan att även skissa fram såna som du och jag. därför har jag bestämt mig för att öva, öva och öva lite till. det behöver inte bli fotorealistiska resultat, jag är nöjd bara jag får proportionerna rätt.

Inga kommentarer: