tisdag 11 november 2008

klotter

jag har börjat klottra igen, har glömt hur kul jag tycker att det är! i alla fall om man har tillgång till världens bästa tuschpennor <3

först skyggade jag lite och körde på det gamla hår-över-halva-ansiktet-tricket. det gör att man slipper rita ännu ett öga som riskerar att hamna på fel ställe eller se annorlunda ut jämfört med det första. jag har alltid ritat högerögon till att börja med. de är av någon anledning lättare tycker jag. börjar någon av er som läser detta med vänsterögat? det är av någon aledning så jäkla jättesvårt att åstadkomma två likadana ögon. det är det där med att man måste spegelvända skiten och då brukar det gå åt skogen. i alla fall för mig.

den andra klotterflickan fick två ögon och även om de inte blev likadana ser hon nog rätt okej ut - för att vara en klotterflicka alltså :)

eller så fuskar man.. då skissar man i datorn och spegelvänder ögat där ;)


2 kommentarer:

Failspanarn sa...

oooh vilka fina :D färglägger du på datorn eller har du faktiska tuschpennor som du använder? jag blir inspirerad att börja igen.

Kim sa...

de övre två använde jag tuschpennor till, de bästa någonsin!!! ett paket med en herrans massa kostar 600 kr. funderar faktiskt på att köpa! :D de flyter ihop och täcker perfekt! är helt kär <3 de undre ögonen är gjorda helt i ett program som heter sketchbook pro, bättre än photoshop om man vill få ett resultat som ser ut att vara tecknat på fysiskt papper.