torsdag 13 november 2008

mer klotter

jag har klottrat lite till och den här gången körde jag blandteknik. först ritade jag på papper, sedan scannade jag in bilden och fortsatte med den i datorn. det var ett par saker som jag inte var riktigt nöjd med men det var enkelt åtgärdat i gamla goa photoshop. bland annat gjorde jag tabben att låta färgen torka helt innan jag la på skuggorna vilket gjorde att de inte flöt in i varandra som de brukar. kontrasten blev också alldeles, alldeles för stark. hennes ögon blev inte heller helt hundra så jag bytte ut dem till de jag gjort i sketchbook (som jag nämnde i förra inlägget). fortfarande finns det dock kvar saker att pilla med, men det får bli en annan gång.. bara för att ni ska få se skillnaden lägger jag även in bilden så som den såg ut oredigerad.

slutresultatet efter att jag i photoshop
åtgärdat det jag inte riktigt var nöjd med

bilden som den såg ut när den kom från scannern

jag avslutar med en liten nöjd engla som sitter med tassarna i kors, något som faktiskt händer rätt ofta. varför hon gör så har jag ingen aning om.

Inga kommentarer: