tisdag 10 juni 2008

hembesök

nästa vecka får vi, under två dagar, besök av inte mindre än fem mäklare som ska titta på vår lägenhet inför försäljningen. jag är ute i rätt god tid eftersom jag vill hitta den mäklare som känns allra bäst och mest förtroendeingivande. försäljningen ska ju inte ske förrän i början av 2009, men redan nu är det ju bra att börja förbereda så att det går så smidigt som möjligt när det väl är dags.

jag satte mig ner och gjorde en lista på saker som behöver göras innan visning och fick ihop mycket mer än jag var beredd på. det ska målas, spacklas, skruvas och röjas. får lite ont i magen när jag tänker på hur mycket det är, men när jag tänker på att jag har världens bästa pojkvän som dessutom har hantverkarkunskaper så känns det genast mycket bättre. det här ska nog gå bra! dagens projekt är att åka till åhléns och köpa lite snygga tygblommor till badrummet. sen ska det handlas växter till balkongen och lite färska kryddor till köket. lite måste man ju göra innan själva värderingen också tycker jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

När man som kille får höra att man är "världens bästa pojkvän" så vet man att det vankas jobb. Men problemet ligger nog hos oss, vi vill ju att ni ska tycka att vi är bäst och därför går vi med på allt. /Världens bästa singel