torsdag 7 maj 2009

Jag har fått klagomål

Jag har fått hintar om att jag skriver alldeles för lite om mig själv på bloggen - det beror på en massa saker. Lite beror det på att jag har hamnat i en bloggsvacka som verkar dra ut på tiden. Ibland känner man helt enkelt inte för att skriva om sig själv. Det beror också på att jag har alldeles för mycket att göra på jobbet, så många tankar jag kanske skulle skrivit ner kommer nu bort i vågen av jobbrelaterad förvirring. Men jag ska försöka skärpa mig och börja skriva lite mer om mig och mitt liv igen. Bloggen heter ju trots allt "kimsans liv" och det borde ju egentligen spegla innehållet.

I korta drag:
• Vi har flyttat till Muffen, som ni vet. Det är jättefint! Nu väntar vi bara på att buskar och gräs ska dyka upp utanför oss så vi slipper ha en jordplätt utanför fönsret. I lördags hade vi inflyttningsfest och det enda missödet var en liten fläck i soffan. Jag hade rödvinsfläckade tapeter som värsta farhåga.

• Jag jobbar kvar på samma ställe som tidigare, men numera främst med casting, dvs jag rollsätter reklamfilmer. Jag får en castingbrief där det står var regissör och kund är ute efter för folk, sedan letar jag reda på dessa människor i diverse register eller så sätter jag ut en annons. Sedan kallar vi in de intressanta, jag provfilmar dem, klipper filmen och presenterar för regissören som i sin tur väljer ut sina favoriter som slutligen presenteras för kund. Jag jobbar i ett litet tillfälligt castingrum utan luft, så än så länge blir man rejält trött efter en heldag. Det ska det bli bättring på!

• Sommaren står för dörren, men jag kommer knappt vara ledig. Jag hoppas på en veckas komp efter midsommar som jag förhoppningsvis kan ta ut tack vare all övertid som castingen medför. Annars kommer jag tillbringa mina sommarveckor på jobbet - inte helt kasst faktiskt. Då kanske jag har tid att ta itu med sånt som måste göras men som jag hittills fått lägga åt sidan.

• Jag funderar på att börja träna igen, jag vet ju hur mycket bättre jag mår när jag gör det, både i kropp och knopp. Antingen blir det gym och gruppträning eller så skaffar jag kort på någon simhall med träningsanläggning. Vi får se! Det gäller bara att försöka ta sig tid att träna när man väl har chansen, det har ju som sagt blivit rätt sena kvällar på sistone, så när jag äntligen kommer iväg i tid känns ju träning allt annat än lockande. Diciplin, har jag någon sådan? Jag vettefan...

• Jag är så överjordiskt jävla sugen på att köpa en Imac, en sustainpedal till min synt och en mikrofon - sen ska det göras musik! Men kalaset kostar ju lite, så vi får se om det blir av än på ett tag.

• Här om dagen fick vi ett mail av Jade Travel som vi bokat Thailandsresan genom. Först blev jag lite orolig och tänkte att något kanske hade hänt, men de ville bara tala om att våra flygtider ändrats lite. Det var så härligt att bli påmind om att vi faktiskt kommer åka iväg! Kan inte uttrycka i ord hur pass mycket jag längtar!

• Engla är fortfarande den fulsötaste lilla fisken i hela världen! I morse låg hon inknorvlad i täcket som en liten burrito. Och när jag klappade henne lite försiktigt plirade hon upp på mig med blinkhinnor i hela ansiktet <3

Ja, mycket mer än så kommer jag inte riktigt på att skriva om just nu - hoppas ni känner er lite uppdaterade :)