onsdag 6 maj 2009

En sån där kväll


Inte nog med att jag fick jobba över; när jag skulle gå från jobbet och låsa ytterdörren slog jag i mitt ena knä så illa att jag såg vita prickar. Jag hämtade mig lagom till att bli döv av larmet som av någon outgrundlig anledning drog igång. När jag, efter 20 minuters detektivarbete inom larmåterställning, äntligen kom ner i tunnelbanan ändrade skyltarna om sig från att mitt tåg skulle komma om 2 minuter till att det skulle dröja 7. Denna extra vistelse i underjorden tillbringade jag tillsammans med några uppmärksamhetstörstande fjortisar som ordbajsade precis h-e-l-a tiden - jag undrar om de utvecklat någon speciell andningsteknik... En av dem hade hakat upp sig på en monoton och ordlös variant av Macarena. Det är hon ni ser på bilden ovan, jag var tvungen att fota fanskapet. Dansen kunde hon i alla fall hjälpligt. Och nu, när jag trodde allt var över, hamnade jag bredvid en dam som sitter och suddar ut blyertsanteckningar i en bok. Suddresterna? Ja, de borstar hon av på mig. Får se om jag hinner träffa älskling, han ska jobba natt så han väl hemifrån lagom till det att jag kommer hem.

Håhåjaja, ja ä int bitter.

Inga kommentarer: