torsdag 21 augusti 2008

idag...

...var jag mamma och mormor och såg mama mia - en himla skön feelgood-rulle måste jag säga :) mycket skratt och glada miner blev det.

medan vi väntade på att tiden skulle gå och salongen skulle öppnas var vi nere i hötorgshallen och kikade bland lite. i en fiskdisk hittade vi ett par riktigt snygga kräftor. "det är vilda kräftor från indien" sa killen som stod bakom disken när vi undrade över dem. han höll upp en, de hade långa kornblå ben, klarröda klor samt ett taggigt horn i pannan. jag sa "det är faktiskt väldigt snygg mat det här", mamma svarade "ja, verkligen". medan fiskkillen la tillbaka kräftan i isen sa han, helt allvarligt "det är ni med". det roliga var att han sa det på precis samma sätt som han hade oengagerat hade kunnat svara "jo, visst är det det". sån humor blir alltid mycket roligare när den är torr.

på gångvägen precis utanför min port hittade jag inte mindre än 5 sniglar som satt och käkade rönnbär. dumma små satar... de kan ju bli trampade på! jag flyttade dem till gräset, plockade en näve rönnbär och delade ut. ropen skalla: rönnbär till alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kim - the saviour of snails. All hail the Snailsaviour! Ha-wooga! Ha-wooga! :D