onsdag 18 november 2009

Fläskarm

Igår var jag på Fruängens vårdcentral och vaccinerade mig mot svinis.

När jag stod där i kön (som jag spenderade över en timme i) och väntade så gick det omkring en gammal dam som volontär och delade ut blanketter till höger och vänster. Det pirrade till i magen när jag såg vem det var.. Det var Gerd! Min gamla lågstadielärarinna! Hon måste vara 80+ vid det här laget men visst var hon sig lik - konstigt nog var hon däremot mycket mindre än jag mindes henne ;) Jag ropade henne till mig och när jag sa vad jag hette mindes hon mig. Vi kramades och stod där och pratade lite grann, bland annat om vad jag jobbade med och att hon hade fått lov att flytta från sitt gamla bostadshus eftersom det saknade hiss och hon hade fått lite problem med sina knän. Sedan vi flyttade hit till Frunkan i april så har jag spanat efter henne så nu när vi plötsligt stod öga mot öga kändes det lite konstigt och efteråt kände jag mig glad i hela kroppen. Hon var och är så himla go!

Tillbaka till sprutan:
Själva sticket ser ni som en mörk prick till vänster på armen (snett över mitt lilla födelsemärke), det röda är hårt och svullet och gör ont :( Dock inga biverkningar ännu och nu har det gått över ett dygn sedan jag fick sprutan. Jag har vänner som blivit sängliggandes i ett par dagar och andra som klarat sig helt utan några besvär. Jag hoppas jag tillhör den senare gruppen men vågar inte riktigt ropa hej ännu då symptomen kan visa sig först efter två-tre dagar efter injektionen.

Inga kommentarer: