måndag 24 augusti 2009

Och där missade jag pendeln


Strålande måndag! Stopp i trafiken mellan Mariatorget och Stadion, tunnelbana i snigelfart, fullproppade vagnar, ersättningsbussar som fylls upp alldeles för snabbt och drar iväg utan att man hinner med. Jag nappade på tunnelbaneförarens tips och klev av i Liljeholmen där jag tog tvärbanan till Årstaberg. Möts av högtalarröst som pratar om MYCKET stora förseningar i pendeltågstrafiken pga elfel OCH datasystemsfel. Uppe på perrongen står visserligen det tåg jag ska ta, men dörrarna stängs framför näsan på mig. Nu hoppas jag att nästa tåg inte dröjer allt för länge så att jag kan ta mig till T-centralen, därifrån tänkte jag åka till Rådmansgatan för att sedan ta en snabb promenad till Tekniska och åka resten av biten till Bergshamra. Wish me luck!

Inga kommentarer: