torsdag 2 april 2009

Jag vill knäppa fler

Jag satt och tittade igenom mina gamla bilder och hittade ett par från i vintras som jag tagit med min G9. De fick mig att bli sugen på att börja fotografera igen. Jag hade en period när kameran (då en Canon 350D) var med mig var än jag gick, men det var ett tag sen nu. Jag har inte riktigt haft ro att ta bilder på sistone, men kanske är det dags snart igen. Någon gång i år hade jag tänkt skaffa mig den här sötnosen. Han som köpte min lägenhet visade sig jobba med foto och han pratade om att han kanske kunde fixa ett förmånligt pris åt mig vilket jag tyckte lät väldigt intressant! :) Jag älskar min G9, men det är ändå inte riktigt samma sak som en systemis. Förresten - sno en bild och du dör ;)
Utsikt från jobbfönstret
Utsikt från sovrumsfönstret i min gamla lägenhet
Vi bor just nu i mammas vardagsrum i väntan på tillträdesdagen i Fruängen. Och den närmar sig med stormsteg! Vi har redan bott här i en hel vecka och snart är det bara två veckor kvar. Den 17 april smäller det! I tisdags skrev vi de sista papprena hos mäklaren och jag lämnade ifrån mig nycklarna till min gamla lägenhet. Det känns jättekonstigt. Jag har nog inte riktigt förstått att vi faktiskt flyttat. Att min första alldeles egna lägenhet som jag renoverat med själ och hjärta inte är min längre...

Inga kommentarer: