onsdag 10 december 2008

nu har vi varit och inspekterat muffen


ja, igår var det äntligen dags! vi blev insläppta i muffen med stora ögon och hjärtat i halsgropen. allt var självklart inte helt färdigt ännu, men de hade ändå kommit en bra bit på vägen. det kändes så overkligt att faktiskt gå omkring i det hem man sett ritningar på i nästan ett års tid. det var konstigt att försöka tänka sig att vi kommer bo där om 4 månader - det är ju jättesnart! 16 veckor... herregud, jag har mjölk som stått i min kyl längre än så! okej, en lite överdrift kanske, men hallå! vi måste ju i stort sett börja packa! :D

mathias kom direkt från jobbet och lyste verkligen upp stället

välkommen in i byggröran

de stora plattorna på väggen blev precis lika bra som jag hade tänkt mig <3

finn ett litet sött fel

mathias inspekterar armaturen

6 kommentarer:

pumpan sa...

Hej! Såg att du kommenterat i min blogg (lite sent kanske) att du också ska flytta till muffen! Skoj, då blir vi nästan grannar, skiljer ju bara 10 våningar ;-) Har ni inflytt i april? Kul att se bilder på hur det ser ut, badrummet blev skitsnyggt! Jag vill också upp och titta på vårt! /Sofia

Kim sa...

hej sofia, vad kul att höra av dig :) har pratat med flera grannar vid det här laget - verkar bli ett supergäng! :D känns jättekul!

ja, badrummet är jag verkligen nöjd med! blev superfint! :D när skadu få kika på din lägenhet då?

pumpan sa...

haha, jaså? vad är det för folk som flyttar in då? skönt att dom verkar bra :-)
vi har inte fått något datum för provtitt än, vi flyttar ju in senare så våran är nog inte lika färdig än som eran. däremot var vi där för några månader sedan och tittade på vår utsikt. härligt var det! har ni en tvåa eller trea?

Kim sa...

de jag har pratat med har alla varit i vår ålder (vi är båda 26) och alla har verkat väldigt vettiga :D mittemot oss kommer det bo en kille tillsammans med sin tjej, han är faktiskt med och bygger husen. känns betryggande att någon som vet kvalitén på bygget flyttar in :) en trevlig prick må jag säga!

aha, så ni har i alla fall varit inne? kul! vi har en trea, så härligt! bor i en liten tvåa på 44,5 kvm nu. hur bor ni i dagsläget? kommer ni få större eller mindre?

pumpan sa...

Ja, det låter ju tryggt! Han vi fick åka i bygghissen med och som visade oss runt gav också ett väldigt seriöst intryck, känns bra! Man har ju hört en del om byggslarv osv.

Om ni bor på 44 kvm så förstår jag att det kommer bli skönt med större :-) Vi bor i västertorp nu i en tvåa på 58.. Egentligen behöver vi inte större, det är precis lagom men vi impulsbokade en trea ändå ;-) Känns bra att vara med från början så man får välja inredning + att vi kan bo i en trea lääänge. Skönt med ett arbetsrum också :P Har du faecbook? Vi borde i så fall starta en muffengrupp! :D

Kim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.