torsdag 27 mars 2008

drottningen av rinna-ut-i-sanden

det var alldeles för länge sen jag faktiskt skrev någonting här och med tanke på att jag ju faktiskt har det rätt lugnt på jobbet idag tänkte jag passa på att plita ner lite svammel. jag är oerhört bra på att påbörja projekt som jag går in helt i för att sedan, sakta men säkert, tappa glöden lite. känner att det blivit lite så med mitt bloggande. synd egentligen. får ta och styra upp det!

som ni ser några inlägg ner så var jag och larvade mig i skogen i helgen. hela veckan innan var jag hemma med en redig förkylning och bad till högre makter att den skulle ge med sig innan det var dags att ge sig ut i bushen. lite mindre snuvig blev jag allt och tur var väl det! när vi kom ner till blekinge var det nämligen full snöstorm och runt 10 minusgrader. smhi hade till och med utfärdat en varning om att köra bil där nere, fullt försåeligt då vi lyckades få sladd när vi körde i 20 km/h. jag tänker inte gå in på hur det var eftersom många av er inte har en aning om vad levande rollspel faktiskt är, men jag kan säga att det inte blev så mycket action. de (give or take) 150 personer som deltog hade nog fullt upp med att värma sig vid sina eldar. nej.. annat ska det bli i sommar. då är det dags igen!

ikväll ska jag, kollegorna, våra närmaste och några kunder gå och se musikalen jekyll & hyde på china teatern (ja, enligt ticnet är teaterns namn särskrivet - förkastligt!) jag bjöd med mig min mormor som blev jätteglad, hon tycker nämligen om huvudrollsinnehavaren mikael samuelson. kul att få göra henne glad. hon betyder så mycket för mig, känner att jag ibland är lite dålig på att visa det.

upptäckte just att nästan alla mina kollegor flrsvunnit ur rummet. skumt.. vet de något jag inte vet? är det någon fika planerad? skulle de på promenad? brinner huset? äh, det visar sig.

Inga kommentarer: